Treniņu zāle mājās

Treniņu zāle mājās

Nākamreiz, kad TV reklāmās ieraudzīsiet dārgos un izcilos trenažierus, atcerieties – tik daudz naudas izdot nemaz nav vajadzīgs, lai trenētos mājās. Protams, iespaidīgs un smags trenažieris labi izskatīsies jūsu guļamistabā vai dzīvojamā istabā. Iespējams, tas pat jūs motivēs sāk nodarboties ar sportu, tomēr atcerieties, ka viss ir atkarīgs no jums, nevis no prestiža un dārga aprīkojuma. Vienalga, vai jums ir daudz naudas vai ierobežots budžets, jūs pats varat mājās izveidot pietiekami labu treniņu zāli par mazām izmaksām. Vispirms jārod atbildes uz pāris pamata jautājumiem – Kādus vingrinājumus esat iecerējis veikt? Cik liela telpa jums ir ? (parasts skrejceliņš aizņem 30 kvadrātpēdas). Cik daudz naudas varat iztērēt? Noteikti konsultējieties ar ārstu pirms treniņu uzsākšanas, it sevišķi ja jums ir kādas medicīniska rakstura problēmas, piemēram, diabēts, artrīts, augsts asinsspiediens vai sirdsdarbības traucējumi. Izstrādājiet savu treniņu plānu un iedodiet ārstam, lai viņš izdara savas korekcijas.

Pamata aprīkojums spēka treniņiem

Sagatavojiet sarakstu ar aprīkojumu, kas jums nepieciešams. Neviena sporta zāle nav pilnīga bez rīkiem, kas paredzēti izturības treniņiem. Sporta klubā tie ir dažādi trenažieri un dažādi svari. Lai ko līdzīgu radītu mājās, lieciet lietā savas improvizatora prasmes. Ja svaru cilāšanā esat iesācējs, varat cilāt plastmasas pudeles vai kannas ar ūdeni, vai arī tukšas piena pakas, piepildītas ar smiltīm. Vienalga, ko jūs cilājat, ievērojiet pareizu tehniku, jo tas ir vienīgais veids, kā gūt maksimālu labumu, turklāt neiedzīvojoties savainojumos. Ja nevarat atļauties noalgot personisko treneri, nopērciet videokaseti ar pamācībām vai izmantojiet tuvākajā bibliotēkā pieejamo literatūru. Daudzās sporta zālēs ir pieejams izmēģinājuma kurss, kurā var iegūt daudz vērtīgas informācijas par vingrojumu tehniku svaru cilāšanā. Līdz ko pieņemsieties spēkā, jums radīsies nepieciešamība iegādāties īstus svarus. Lai arī parasti svaru komplekti ir ļoti dārgi, pameklējot internetā vai vietējo avīžu sludinājumu lapās jūs atradīsiet lietotu aprīkojumu par daudz mazāku summu. Dažos sporta veikalos arī tirgo lietotus svaru komplektus. Tāpat vajadzētu iegādāties vingrojumu siksnas, kuru izmantošanu var iemācīties, iegādājoties pamācību videokaseti.

Sirdsdarbības uzlabošana

Kardiovaskulārajiem vingrojumiem ir pieejami dažādi rīki par pieņemamu cenu. Noteikti nepērciet pārāk dārgus skrejceliņus, kā arī pārāk lētus, jo tie ir sliktas kvalitātes. Vislētāk (par velti) varat izmantot mājās esošās kāpnes! Tāpat lielisku kardiovaskulāro treniņu veikt palīdzēs veikt vienkārša lecamaukla. Ja plānojat lēkt ar lecamauklu telpā, pārliecinieties, ka griesti ir pietiekami augsti un jums netraucēs lampas. Cilvēki, kam nepatīk lekt ar lecamauklu, var iegādāties videokasetes ar dažādiem vingrojumu kompleksiem vai dejošanas pamācībām. Velotrenažiera vietā labāk izvēlēties statīvu, kurā ievietot parastu riteni un mīties uz vietas. Bet pats labākais veids tomēr ir traukšanās ar riteni brīvā dabā svaigā gaisā!

Izdevīgi pirkumi

Ir daudz iemeslu, lai cilvēks pats izveidotu mazu sporta zāli sev mājās – mazulis, garas darba stundas un citi apstākļi neļauj doties ārpus mājas, lai apmeklētu sporta centru. Tāpēc reizēm skrejceliņa vai velotrenažiera iegāde ir ļoti izdevīga investīcija. Noteikti jāizmanto sporta zālēs sniegtā iespēja izmēģināt viņu piedāvāto treniņu programmu pirmo nodarbību bez maksas, jo tā jūs daudz iemācīsieties par pareizu vingrošanu. Ja nopērkat gan skrejceliņu, gan velotrenažieri, jūs nošaujat divus zaķus ar vienu šāvienu, jo vienu vakaru varat skriet, bet otru – braukt ar velosipēdu! Turklāt fakts, ka jums ir pašam savs aprīkojums, ļauj nodarboties ar sportu tieši jums izdevīgā laikā – jūs varat skriet vai braukt ar riteni pirms vakariņām, kamēr jūsu bērni guļ, vai arī skatoties iemīļotāko TV pārraidi. Noteikti palūkojieties internetā pēc lietota aprīkojuma, ko varat atļauties. Dažos veikalos izpārdošanas laikā labu skrejceliņu var iegādāties pat par 200 latiem. Pirms iegādājaties aprīkojumu, izmēģiniet to un uzziniet, kādas tieši ir tā priekšrocības. Ņujorkas Kornela Universitātes Medicīnas koledžas ārsti iesaka arī noskaidrot visu par aprīkojuma garantiju un drošību, kā arī iespējamo traumatisma līmeni, strādājot ar to. Un bez visa tā neaizmirstiet par stiepšanās vingrojumiem, kas ir laba treniņu plāna sastāvdaļa un palīdz uzlabot lokanību. Ir daudzas labas videokasetes, kurās ierakstītas labas stiepšanās vingrojumu instrukcijas. Visbeidzot svarīgs apstāklis ir patīkama vide – pie trenažiera jābūt logam, varat klausīties mūziku un skatīties TV, utt.

Vēl vairākas nedārgas lietas, kas papildinās jūsu mājas sporta zāli

Šie palīglīdzekļi ļaus pilnvērtīgi trenēties mājās :
*) Treniņu paklājiņš ļaus komfortablāk izpildīt pietupienus, stiepšanās vingrojumus un jogas vingrinājumus (kā arī pasargās grīdu).
*) Ja trenējaties aktīvi, iegādājieties svarcelšanas soliņu, kas ļaus palielināt izpildāmo vingroumu klāstu.
*) Noteikti iegādājieties lielu spoguli, jo pēc pāris mēnešiem treniņu jums patiks skats, ko tajā redzēsiet.

Komentāri (8)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Es
Man ir eliptiskais trenažieris un rider vēdera presītei, pagaidām pietiek.
17.03.2009. plkst. 17:19
Zips
man jau lenu garu top majas zalite partaisiju garazu ir jau labi,bettt tiesi ta ticat man ja gribat kautko sasniegt,neejat uzreiz un tam tren zalem.labak svaiga gaisa pa mezu izskrien vienus 5km un jutisi cik labi.es domaju ta ka zales ir domatas tikai ziemas aukstajam dienam=]
17.02.2009. plkst. 22:44
Es ļoti ļoti gribētu sev personisko trenažieru zāli, jo tas noteikti iznāk finansiāli izdevīgāk, kā arī ietaupa laiku, jo nav nekur speciāli jābrauc. Diemžēl nav vietas...
10.01.2008. plkst. 18:14
Treneris
Vislabākais treniņš ir tad, kad tu to visvairāk vēlies! Cilvēkam ir jābūt MOTIVāCIJAI un tad jau trenēties var jebkur... Kaut gan iesaku visiem treniņu pirmos mēnešus pavadīt svaigā gaisā: ar pastaigu, skrējienu, nūjošanu, braukšanu ar velo, skrituļslidām un citiem izturības sporta veidiem, tādā veidā uzturot zemas intensitātes slodzi. Efektīva sirds attīstīšanas slodze ir pie pulsa 120-140 sit/min. Vēlams sākotnēji treniņu nodarbības garumu nepardozēt, sākumā 30-45 min un vēlāk var arī 1h - 1,5h. Kā arī izcils terniņš ir pārgājieni dabā ar ģimeni. Un tikai tad ieteicams doties uz trenažieru zāli un pilnveidot savu ķermeni - optimāli 1x nedēļā, līdz 2x nedēļā neatmetot nodarbības āra apstākļos. Ziemā protams neaizmirstam par ziemas priekiem uz slēpēm... Patīkamus treniņus un lielisku veselību novēliet sev un citiem
10.09.2007. plkst. 10:00
Man ar mājā nepatiktu šāda zāle ,
05.09.2007. plkst. 07:58

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 18. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Visefektīvākais līdzeklis, lai pamostos, ir nevis kofeīns, bet āboli

Pasākumi

THE TIGER LILLIES PAPILDINA POSITIVUS FESTIVĀLA PROGRAMMU

Reiz jau viesojušies Latvijā pirms pāris gadiem, provokatīvie briti atgriežas, lai uzstātos šā gada Positivus festivālā Salacgrīvā un iepriecinātu daudzus savas daiļrades cienītājus....