Iegūsti labu augumu bez badošanās un īpašas piepūles

Iegūsti labu augumu bez badošanās un īpašas piepūles

Neatkarīgi no tā, vai tev ir pārāk liels, pārāk mazs vai normāls svars, ja tu pārtiec no picām, uzskati sausās zupas par ēdienu vai maltītes vietā izvēlies alkoholu, tev ir aplami uzskati par ēšanu. Lai nu kādas arī būtu tavas domas par veselīgu uzturu, tomēr atceries, ka tev nav jākļūst par atkritumu kasti. Izeja ir pavisam vienkārša – tev nav jālasa grāmatas par veselīgu uzturu, nav jāklausās nemitīgie speciālistu padomi un jāiedziļinās rakstos par uztura problēmām – vienkārši sāc ēst dabiskus, nepārstrādātus un svaigus produktus, cik daudz vien vari. Ēd tad, kad esi izsalkusi, un izvēlies produktus, kādi tev garšo, nevis tos, kuri pēc tavām domām, būtu jāēd. Tici vai netici, bet rezultātā iegūsi tādu augumu, kādu vēlies. Gribi vēl kādu padomu? Lūdzu!

1.Atzīsties sev, cik daudz tu apēd. Vairums no mums ēd daudz par daudz, - tas ir galvenais iemesls, kādēļ pieņemamies svarā. Tas šķiet acīm redzami, tomēr daudzi cilvēki apgalvo, ka viņi ēd pavisam maz. Esi godīga – pieskaiti katru nieku, ko tu pa dienu apēd, un padomā, - tas taču viss sasummējas;
2.Pārtrauc ievērot „ jo – ko” diētu. Ja tu periodiem ievēro stingru diētu, bet pa starpām ēd pa vecam, tu sev nodari vairāk ļauna nekā laba, tostarp riskē iegūt sirds slimību un cukura diabētu. Kaut arī tu netici, tomēr jāzina, ka šādas rīcības rezultātā, palēninās vielmaiņa, rodas tieksme ēst treknus ēdienus un samazinās muskuļu masa;
pasapzina.jpg - 28.34 KB3.Cel savu pašapziņu. Ja bažas par izskatu nomākušas tavu pašapziņu, ir pēdējais laiks padomāt, kā to celt. Jo mazāk domāsi par to kā iegūt perfektu augumu, jo labāk pati jutīsies;
4.Pieklusini klikšķi sevī. Neesi tik kritiska pret sevi, centies, lai tavs pašnovērtējums kļūst pozitīvāks;
5.Katrs sīkums ir nozīmīgs. Nevajag domāt : „Kāda jēga, es tā kā tā esmu resna!” Ja ir runa par veselīgu ēšanu un fiziskām aktivitātēm, nozīme ir katram sīkumam – vai tā būtu kāpšana pa trepēm, pusstunda pastaiga ar suni ik vakaru vai mazkaloriju ēdiena izvēle līdz pusdienlaikam, atteikšanās no tortes gabaliņa pie pēcpusdienas kafijas vai glāzes stipra alkoholiskā dzēriena aizvietošana ar vieglu kokteili;
eating_chocolate.jpg - 11.28 KB6.Ēd šokolādi, ja vēlies. Šokolāde drīkst būt tavā diētā, ja vien tu katru dienu neapēd pa lielajai tāfelītei dienā. Šokolāde rosina endorfīnu, t.s. tīksmes hormonu atbrīvošanos galvas smadzenēs, bet tas savukārt uzlabos tev garastāvokli un stiprinās imunitāti. Tomēr tad, ja šokolādi ēd bieži un daudz, izvēlies augstas kvalitātes produktu ar augstu kakao (70%) un zemu cukura saturu, - tad neradīsies nevajadzīgas cukura līmeņa svārstības un tādējādi tu izvairīsies no krasām noskaņojuma maiņām. Turklāt kvalitatīva tumšā šokolāde satur veselībai labvēlīgos antioksidantus, kas saista brīvos radikāļus. Un mīti par to, ka no šokolādes rodas pinnes, ir tīrākās blēņas. Ja netici, paprasi ārstam!
7.Katru dienu paēd brokastis. Pamatojums ir pavisam vienkāršs – tavam organismam no rīta nepieciešama „degviela”. Ne tikai tādēļ, ka apmēram desmit stundas organisms neko nav saņēmis, bet, kā liecina pētījumi, arī tādēļ, ka cilvēks, kurš nav paēdis brokastis, darbā ir izklaidīgs, daudz apēd pusdienās un dienas gaitā biežāk našķojās. Ja no rītiem nepaēd tikai tāpēc, ka tevi moka slinkums, sagatavo visu nepieciešamo brokastīm jau iepriekšējā vakarā vai izdzer vismaz glāzi sulas;
8.Katru dienu ēd olbaltumvielas saturošus produktus. Lai būtu stipri kauli, veseli zobi, mati un nagi, ne mazāk kā 25% no dienā uzņemtā uztura ir jābūt olbaltumvielām. Olbaltumvielas nepieciešamas arī tāpēc, lai tev būtu normāls asins sastāvs un vienmērīgs cukura līmenis asinīs;
fruitveg.jpg - 90.25 KB9.Katru dienu ēd ogļhidrātus. Ir divējādi ogļhidrāti – vienkāršie un saliktie. Vienkāršie ogļhidrāti ir jebkuros grauds, kas pēc pārstrādāšanas tiek pārvērsti kādā citā produktā, piemēram, maizē vai makaronos. Ja uzņemsi pārāk daudz vienkāršo ogļhidrātu, jutīsies nogurusi un miegaina. Lai tiktu vaļā no liekā svara un justos labi, tad, kā uzsver dietologi, katrā maltītē vienmēr jāmēģina ietvert abu veidu ogļhidrāti. Vienai trešdaļai jābūt saliktajiem ogļhidrātiem, proti, dārzeņiem un graudaugiem, un mazāk par trešdaļu - vienkāršajiem ogļhidrātiem (kartupeļi, rīsi, makaroni);
10.Katru dienu ēd taukus. Uzturs bieži vien satur taukus, taču nebūt ne visi tie ir kaitīgi. Nepiesātinātie tauki organismam ir pat nepieciešami, - šūnu veidošanai, auglībai, normālām mēnešreizēm un veselai ādai. Tas nozīmē, ka tu nevari atļauties no organisma izslēgt pilnīgi visus taukus. Ja vēl arvien ir vēlēšanās to darīt, apsver sekojošo: nepiesātinātie tauki atvieglo novājēšanu, jo tie nomāc uzsalkuma sajūtu. Visveselīgākie tauki ir tie, kas satur omega – 3 un omega -6 taukskābes, tos tavs organisms iegūs, ja ēdīsi treknas zivis, riekstus un sēkliņas. Piesātinātie tauki, kurus uzņemam ar gaļu, sviestu un cietajām margarīna šķirnēm, ir sliktie tauki, tādēļ tos vajag ēst pēc iespējas mazāk;
11.Turpini našķoties. Patiesība ir tāda, ka nenašķoties nemaz nav iespējams. Turklāt ir dabiski ik pēc pāris stundām sajust izsalkumu, tādēļ, ja starplaikā starp maltītēm tev ļoti gribas ko uzēst, acīmredzot organisms tev pasaka priekšā, ka viņam nepieciešams enerģijas papildinājums. Tev var nekaitēt no rīta apēsts saldums, bet, notiesāts dienas vidū, tas var kļūt par nāves spriedumu tavam enerģijas līmenim. Veselīgam launagam pēcpusdienā izvēlies labāk kādu augli, gabaliņu siera vai riekstus;
decas.jpg - 44.38 KB12.Uzskaiti pārtikas devas. Ja tu, tāpat kā vairums no mums, esi par slinku nosvērt visu, ko ēd, tad visdrīzāk tu vienā ēdienreizē apēd par daudz. Dārzeņus, izņemot kartupeļus, vari ēst, cik vien vēlies, bet ar augļiem jāuzmanās. Daļa augļu satur ļoti daudz cukura. Izvairies ēst ananāsus, banānus, mango un marakuju. To vietā labāk izvēlēties ābolus vai bumbierus. Gaļas vai zivs porciju ir vieglāk novērtēt, - olbaltumvielas saturoša ēdiena gabals nedrīkst būt lielāks par tavu plaukstu;
13.Neatsakies ne no kā. Nav nekā aplamāka, kā sadalīt uzturproduktus labajos un sliktajos. Tas ne tikai rada slimīgu attieksmi pret ēšanu, bet veicina arī uzmācīgas kāres rašanos. Ja pilnībā izslēgsi šokolādi no ēdienkartes, tu nemitīgi domāsi tikai par šokolādi;
14.Dzer vairāk ūdens. Pieaugušam cilvēkam dienā būtu jāizdzer 8 glāzes ( 2litri) ūdens, jo 3,5l dienā tiek zaudēti ar urīnu, izelpojamo gaisu un sviedriem;
vitamins.jpg - 146.88 KB15.Lieto vitamīnus un minerālvielas. Ideālā gadījumā mums visas uzturvielas būtu jāsaņem ar pārtikas produktiem un uztura piedevas nebūtu vajadzīgas. Diemžēl mūsdienās daudzu uzturproduktu sagatavošanas procesā vairākas vērtīgas uztura sastāvdaļas tiek zaudētas. Diennaktī vajadzētu uzņemt 1,2mg B vitamīna, 50mg – C vitamīna, 10mg – D vitamīna, 3mg – E vitamīna, 15mg – dzelzs, 700mg – kalcija un 30mg cinka;
16.Neizlaid maltītes. Vai tu vairākas reizes dienā meklē saldumus? Vai pēc pusdienām jūties tā, ka varētu aizmigt pie galda? Vai kļūsti nervoza, ja nevari paēst, kad esi izsalkusi? Ja tā, tad vaina ir produktos, ko lieto. Ja tu lieto pārāk daudz cietes un cukura, strauji pieaug cukura daudzums asinīs un organisms uz to reaģē ar cukura līmeņa pazemināšanos. Krītoties cukura līmenim asinīs, piepeši iestājas nogurums un slikta oma. No tā var izvairīties, ēdot biežāk mazākas porcijas un neizlaižot nevienu maltīti;
17.Lieto pēc iespējas mazāk sāls. Samazinot sāls daudzumu uzturā, tas kļūs veselīgāks vairāku iemeslu dēļ. Galvenais ieguvums ir tas, ka tev būs zemāks asinsspiediens un mazāks risks saslimt ar sirds slimībām. Samazināt sāls daudzuma patēriņu ir pavisam vienkārši: mazāk lieto pārstrādātus produktus, izvairies no gāzētiem atspirdzinošiem dzērieniem un ēdienam nepievieno sāli. No sākuma ēdiens šķitīs bezgaršīgs, bet pēc dažām dienām tā vairs neliksies. Ja tu vēl atteiksies no rūpnieciski izgatavotajiem saldumiem, tu mazāk nogursi un vieglāk novājēsi.

Komentāri (15)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
inta
Es nevaru pienemties svara mans augums metrs 70 un uz svariem esu 50. 40 sis mans svara noteiciba pat nezinu ko varetu darit vel
31.03.2015. plkst. 21:47
laura
Labs raksts, ir par ko aizdomaties un sevi novertet. Ta jau ari ir ka loti biezi paslid kaja panaskoties. Vel laba dieta ir edot seleriju zupu tiesam palidz. Sakuma zupa liekas briesmiga bet pectam jau pasai prasas ta viegluma sajuta ir super un ari rezultatus var redzet jau tresaja diena. Mans svars bija apstajies no 84,5 tiku uz 80 pectam meginaju visu, bet neka pat badojos un svars mazaks nekluva, tad man ieteica so zupu un ja tagad esmu tikusi uz 76kg. 2 nedelu laika. zupinu ed 7 dienas tad 2 dienas partrauc uzed citus darzenes un tad sac atkal 7 dienas tiesam ir rezultats un loti veseligi ari uzlabojas ada,garastavoklis un man patik tas kad gribu est tad edu zupinu cik velos un jovairak ed jovairak tieve. Zupa jaed vismaz 3 reizes diena es to ieveroju, citudienu edu 3 reizes citudienu 5 ka sanak un ka velos bet tiesam palidz esmu laimiga un jutos loti labi. selerijas zupas recepti var atrast interneta.
16.07.2014. plkst. 19:26
hiberlic
Vai kādam šie padomi ir palqidzējušio_O
27.01.2014. plkst. 11:15
liene :)
nu neka te nau suds tikai
15.04.2012. plkst. 16:20
Anna Peersone
:):):):):):):):):):):) :):):):):):):):) :):):):):):) :):):):)
15.04.2012. plkst. 16:18

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 21. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Sīpoli palīdz samazināt holesterīna līmeni organismā pēc sātīgas maltītes

Pasākumi

Ausekļa Baukšķenieka gleznu izstāde „Mājās un ārpus mājas” Cēsu Izstāžu namā

Ceturtdien, 9.oktobrī plkst.17.00 Cēsu Izstāžu namā tiks atklāta Ausekļa Baukšķenieka „Mājās un ārpus mājas”. Izstādes atklāšanas dienā ieeja bez maksas....