Zviedrija

Ar velo uz Stokholmu

straiks 2012-09-08

Ar ko vispirms? Ar prāmi!

Daži noteikumi
Ja transportlīdzeklis sastāv no divām vienībām – velosipēds un piekabe, tad šādam transportlīdzeklim tiek piemērots maksājums par velosipēda pārvadājumu.
Pasažieriem ar transporta līdzekļiem reģistrācija tiek pārtraukta 60 minūtes pirms prāmja atiešanas.
Maksa par divriteņa pārvadājumu ir Ls 7 vienā virzienā.

http://www.tallink.lv/lv/prices/vehicle/sto-rig/default.htm

Jums tiks iedotas divas transporta līdzekļa pārvadāšanas kartes :Velosipēds: H1.5, L2
Varbūt kādam šķitīs par dārgu, bet der atcerēties, ka, piemēram, maksa par braucienu no ostas līdz Stokholmas Centrālajai Stacijai – 50 kronas jeb 4 lati. (100 Zviedru kronas apmēram 8 lati ).
Ļoti pozitīva attieksme no prāmja apkalpes puses. Ar velo devos garām visām automašīnām, kuras gaidīja iebraukšanu uz prāmja. Biļeti un karti gan vajadzēja uzrādīt, pēc tam slaids loks līdz prāmja vēderam un apmainoties ar žestiem ar kādu dzeltenā vestē tērptu vīru bez apstājas minos tālāk prāmja vēderā, apmēram 100 metrus.
Dzelzs grīda slapja, peļķes, uzmanīgi jābrauc iekšā, jo prāmja lūkas daļa pa kuru iebrauc transports ir no plāniem ‘’gofrētiem’’ metāla stieņiem, gluži kā kājslauķis autoriepām. Velo man lika novietot netālu no pretējās lūkas, pa kuru auto dosies laukā Stokholmā. Pie kaut kāda sagrabējuša koka galda to pieslēdzu ar savu U veida slēdzeni. (skat bildes).
Velokurpes jautri grab pa metāla grīdu.
Atsveicinājos no sava ''pelēcīša'' un devos uz kajīti un klāju.
Dzīves baudīšana apmēram 400 kilometrus tālajā ceļā pa līci un jūru katram pēc spējām un varēšanas.
Pusstundu pirms prāmja pienākšanas skaļrunī paziņo, ka vadītāji var doties uz autoklāju pie saviem spēkratiem.Iekšā karsti, smacīgi, mitrs. Īpaši piedūmots nebija, jo brīdinošš uzraksts, ka nedrīkst darbināt dzinējus, pirms durvis lūka nav atvērusies. To gan ignorē fūru vadītāji. Turpceļā tika iekrautas 28 fūras, virs tām ar liftu- uzbrauktuvi paceļ vieglos auto. Kāds vieglais pagadās arī starp fūrām.
Vēl labāk jutos Stokholmā – kad atvērās prāmja vizieris un visas fūras, četrās rindās kā pirms starta sacensībās, ierūcināja dzinējus un nepacietībā šķiet gāzēja, lai rautos uz priekšu, pēkšņi parādījās vīrs zaļā uniformā ar cepuri un nostājās pretim auto, pacēla roku. Tad pagriezās uz manu pusi un ar žestu rādīja, ka varu braukt . Nu tad es ‘’svinīgi’’ autorēkoņas pavadīts, viens pats pirmais nobraucu no prāmja, kad riepas skāra asfaltu, pārējie varēja sākt kustību. Ko jaudas minos pa nožogoto ceļu, garu placi, līdz tiku laukā. Stokholma sagaidīja ar sīku siltu lietusdušu.
Starp citu, ''parastie'' pasažieri nokāpj tikai pēc minūtēm 15 - 20.

Esmu uz Zviedru zemes plkst.9.30 (pēc vietējā laika) . Stundas starpība ar Latviju. Uz prāmja jābūt vēlākais plkst.17.00 (vietējais laiks), tātad manā rīcībā pilnas 7 stundas.
Stokholmas velokarti iespējams apskatīt šeit:
http://cykla.stockholm.se/

Ieskatam mājās pēc ceļojuma zīmēts aptuvens velomaršruts.
http://www.endomondo.com/workouts/jf-44R_lOdU

Sagaidu kolēģus, piemiņas foto un kopīgi dodamies pēc norādnēm centra virzienā.
Lepni minos gar ceļotāju pūli, kuri pieturvietā gaida satiksmes busu. Tāpat apdzenu tos, kuri līdz pilsētas centram nolēmuši doties kājām (apmēram minūtes 40).
Mans pirmais veloceliņš Zviedrijā. Lindarangsvagen iela- jāšķērso liela zaļojoša pļava. Nokļūstu uz Oxenstiemsgatan un pa to līdz Strandvagen ielai- tik uz priekšu.
Agrā sestdienas rītā pa Stokholmu ar divriteņiem naski pārvietojas pārsvarā cienījama gadagājuma zviedrietes plīvojošos lietusmētelīšos- tik līdzīgas viena otrai- sirmie mati copē, uz deguna apaļas acenes. Acu kontakts, sasmaidāmies. Pie gājēju pārejas gaidot zaļo gaismu bremzēju, piespiežu veloluksofora pogu un gaidu. Uzrunāju dvīņu tēti, kurš savus lolojumus platos bērnu ratos ved rīta pastaigā. Angliski pajautāju, vai vienmēr jāgaida zaļā gaisma, lai dotos pāri tukšai ielai? Vīrietis ir vieglā nesaprašanā, prasa no kurienes es. Atbildu, ka jokoju, un ka Rīgā ne vienmēr esmu tik disciplinēts.
Vislielākās bažas radīja vienvirziena veloceliņi, kuri iekārtoti braucamajā daļā abpus ceļam. Vai tad es varēju iedomāties, ka brauktuvju abās pusēs ir ierīkoti veloceliņi! Reizēm iznāca mīties pret mašīnu straumi pa pretējās puses veloceliņu.
Lūk arī laivu piestātnes (pāri ūdeņiem redzama vecpilsēta) un nogriežos uz Djurgardsvagen- pa kuru tieku līdz Vasa muzejam.
To jau ielenc neskaitāmi tūristu busi, dzirdamas runas visās pasaules mēlēs. Muzejs atvērts no desmitiem, esmu tieši laikā. Individuālajiem apmeklētājiem atsevišķa ieeja. Kasē pārvaicāju, vai velobraucējiem paredzēta atlaide, pretim saņemu meitenes smaidu, noliedzošu atbildi un jaukas dienas novēlējumu. Apkārt muzejam klintīs ierīkoti daudzi nelieli veloturētāji. ''Pieslēdzu'' pie tiem. Atgriežoties konstatēju, ka velo uz vietas, bet U veida slēdzene ir vaļā, tas nozīmē, ka biju pirmīt neuzmanīgs un īsti labi nepārbaudīju slēgumu. Vispār jau man palika sajūta, ka Stokholmā velo stāv visur un nesaslēgti...
Muzejā nomainu apavus, kurus paņēmu līdzi. Veloķiveri pats uzkarinu garderobē un uz priekšu!
Stunda paiet nemanot piedaloties interaktīvajās izzinošās spēlēs. Izpētot kuģi no ārpuses un izbaudod dzīvi uz tā (ieskaitot skaņu, balsis) dažādos precīzi atveidotos kuģa korpusa maketos.
Tikai vēlāk atklāju kādu ''ekstru''. Jorpjām sīki līņā, tāpēc vislabāk apbraukt muzeju un novietot braucamo ''no sētas puses'' zem nojumes, kur parasti velosipēdus novieto muzeja darbinieki. Daži veloturētāji ir marķēti- uz tiem transporta līdzekļu vadītāju vārdi, bet citi brīvi. Turpat galdiņš, krēsli.

Noderīga informācija:

http://www.stockholmadventures.com/Stockholm-on-Two-Wheels
Līdz 16. septembrim par 300 zviedru kronām iespējam doties ar savu vai izīrētu velo, ķiveri un lietusmēteli 2,5 stundu garā veloekskursijā ar angliski runājošu velogidu.
Ekskursijas 2 x dienā. Apmaksa tikai internetā, uz vietas nevarot.
Turpat, Skeppsholmen island atrodas naktsmiteklis hostelis "af Chapman", kur laipni sagaidot velotūristus. Lētākā gultasvieta ir 16 gultu istabiņā: apmēram 180 zviedru kronas par diennakti. (100 Zviedru kronas apmēram 8 lati).
nobeigums www.kamolins.blogspot.com
http://kamolins.blogspot.com/2012/09/ar-velo-stokholma-nobeigums.html



Kam piemērots:

Komentāri (0)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 29. jūnijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Kaut arī no Havaju salām zināmas ir tikai 6 lielākās salas: Kauai, Oahu, Molokai, Maui, Lielās salas un Lanai, patiesībā valsts sastāv no 132 salām, rifiem un sērēm

Pasākumi

Mumiy Christmas

Biļešu iepriekšpārdošana uz „Mumiy Troll” koncertu 2009. gada 14. februārī turpinās visās Biļešu servisa kasēs un to cena vēl joprojām ir reāli zema – sākot no 12 latiem....