Kārlis Kišuro – braucot ar riteni pa Rīgu bez ķiveres neiztikt!

Kārlis Kišuro – braucot ar riteni pa Rīgu bez ķiveres neiztikt!

Kārlis Kišuro ir šobrīd labākais Latvijas velosportists gana bīstamajā downhill disciplīnā. Ko par velodrošību varētu sacīt profesionāls riteņbraucējs? Vai riteņbraukšana ir veselīgāka par skriešanu?

To un daudz ko citu IrLaiks.lv vaicāja pašam Kārlim!

- Kā Tu sāki nodarboties ar velosportu?

- Sākumā braukājos ar krosa riteni, bet tad vienās sacensībās man piedāvāja pamēģināt downhill (brauciens no kalna uz ātrumu ar speciālu velosipēdu), un tā tas viss sākās.

- Vai Tu brauc tikai šajā disciplīna?

- Pašlaik braucu tikai un vienīgi downhill, ja nu vienīgi mājas tā vienkārši pabraukājos.

-  Mazliet pastāsti, lūdzu, par saviem panākumiem?

- Esmu pēdējo divu gadu Latvijas čempions šajā disciplīnā. Man ir nopietns konkurents Gundars Osis, tāpēc jātrenējas kārtīgi. Šad tad sanāk arī tā, ka Gundars man iekabina. Ar ārzemju sacensībām ir tā, ka viss atkarīgs no trases. Uzskatu, ka ar profesionāļiem mēs konkurēt vēl nevaram, jo viņiem tas ir darbs. Viņi to vien dara kā trenējas, turklāt viņiem arī ir trases, kur to darīt. Es neteiktu, ka mums ir slikta tehnika, bet mūsu apstākļos ir grūti uztrenēt tieši izturību. Bez tās ir grūti braukt, tiek pieļautas dažādas kļūdas distances laikā.

- Vai izturības problēmas rodas tādēļ, ka Latvijā nav piemērotu downhill trašu?

- Trases mums ir, taču tās nav pietiekami garas. Tie ir apmēram 500 metri, maksimums, laika ziņā tas ir aptuveni 40-50 sekunžu ilgs nobrauciens. Savukārt ārzemēs braucieni mēdz ilgt 4 minūtes, piemēram, Pasaules kausā. Ir dažādas trases ar līdz pat 7 minūšu ilgiem nobraucieniem. Tur arī rodas šīs izturības problēmas, jo nav tā, ka sākumā tā trase ir grūta un pēc tam aiziet vieglāk. Visu laiku ir grūti.

- Vai downhill disciplīna ir iekļauta arī Olimpiskajās spēlēs?

- Bija dažādas runas, bet man šķiet, ka vēl nav. Vienīgi BMX izpelnījies šādu godu.

- Kā tas ir – braukt droši pa ceļu ar velosipēdu?

- Tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes. Braucot pa Rīgu, es noteikti ieteiktu uzvilkt ķiveri, jo avāriju ar velosipēdistu iesaistīšanos netrūkst. Satiksme ir satiksme!

- Kā ir ar autovadītāju attieksmi pret riteņbraucējiem? Šķiet, tā nav pārāk draudzīga?

- Kā kurā vietā un kā kurš autovadītājs. Tie, kas ir saistīti ar sportu, protams, saprot riteņbraucēju. Vienmēr jau atrodas kāds, kurš spītīgi nelaiž, varu teikt, ka cilvēkus var iedalīt 50:50 – tādi, kuri laiž riteņbraucējus un tie, kuri nelaiž.

- Tavuprāt, kas ir veselīgāk – no rīta paskriet krosiņu vai pabraukāt ar riteni?

- Tādam cilvēkam, kuram ir liekais svars, noteikti vairāk palīdzēs skriešana. Skrienot var labāk attīstīt elpošanu, arī pats savā laikā diezgan daudz skrēju krosiņus. Varēju ēst, cik lien, bet jutu, ka labumā neiet (smejas). Riteņbraukšana var būt lielisks atpūtas veids, viss atkarīgs no tā, cik nopietni tam pieiet. Nav slikti apvienot gan skriešanu, gan riteni, jo darbojas pilnīgi atšķirīgas muskuļu grupas.

- Cik kilometru treniņa laikā nobrauc Tu?

- Trases garums ir līdz 500 metriem, bet nobraucienu skaits ir tieši atkarīgs no laika apstākļiem un pašsajūtas. Tie varētu būt kādi 20 nobraucieni, tātad sanāk nepilni 10 km. (jāņem vērā, ka 10 km līdzenumā ir neskaitāmas reizes vieglāk pieveicami).

- Vai mēdz treniņos braukt arī līdzenumos, ne tikai downhill?

- Dažkārt es to darīju kāju izturībai, bet pēdējā laikā nav sanācis!

- Vai Tu ieteiktu cilvēkam starp skriešanu, trenažieru zāli un riteni izvēlēties tieši pēdējo? Kāpēc?

- Jā, kāpēc gan ne? Riteņbraukšana attīsta daudzas muskuļu grupas, muguru, kājas.. Manuprāt, krūšu muskuļi ir vienīgi, kas praktiski nav noslogoti riteņbraukšanā. Riteņbraukšana ir muskuļus attīstošs sporta veids, aptverot gandrīz visas muskuļu grupas!

- Ar kādu summu jārēķinās cilvēkam, kurš grib iegādāties vienkāršu velosipēdu?

- Tas atkarīgs no tā, kur plānots ar to pārvietoties. Ja brauc pa pilsētu, tad priekšējais amortizators nav tik ļoti nepieciešams kā braucot pa meža takām. Riteni iespējams nokomplektēt ļoti dažādi. Normālu riteni var dabūt par apmēram 300 Ls. Var nopirkt riteni arī par 50 Ls, bet tad nevajag brīnīties, kad pēc nedēļas tas ir izjucis. Lētie velosipēdi ir smagi, neizturīgi, nekvalitatīvi. Tiem būs zemas kvalitātes ātrumu pārslēgi.

- Cik maksā Tavs sacensību velosipēds?

- Tas atkarīgs no tā, kāda ir komplektācija, bet tie ir aptuveni trīs tūkstoši latu.

- Kādas ir galvenās downhill velosipēda atšķirības no parasta kalnu velosipēda?

- Downhill ritenim ir daudz izturīgāks rāmis, amortizatoru gājiens ir daudz lielāks. Platākas riepas, ko ir daudz grūtāk pārsist uz akmeņiem nobrauciena laikā. Riepu un kameru izturība tālu neatpaliek no motociklu riepu izturības. Ir diezgan daudz tehnisku nianšu, kas nespeciālistam neko neizteiks, taču kopumā varu teikt, ka atšķirību noteikti ir diezgan daudz!

- Paldies un veiksmi turpmākajās sacensībās!

Komentāri (7)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Tikai ar skriešanu pa rītiņiem !,
27.10.2007. plkst. 18:39
riteņbraukšanai nopietni vēl neesmu pievērsusies ;
16.10.2007. plkst. 11:13
Kārlis vēl nav nobraukts mūsu nenormālajā Rīgas satiksmē ?
12.10.2007. plkst. 16:50
visu dienu tā no kalna lejā, tad atkal kāp kalniņā un laidies lejā? Nav garlaidīgs tas trenniņš?
04.10.2007. plkst. 17:00
pa Rīgu braucot lieku visus iespējamos aizsargus, līdzīgi ka Kārlis ,
01.10.2007. plkst. 20:58

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies


Translate

Šodien

2019. gada 16. septembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Sīpoli palīdz samazināt holesterīna līmeni organismā pēc sātīgas maltītes

Pasākumi

Akcija "Ziemassvētku dāvana mazuļiem un viņu vecākiem" noslēgusies

Īpašs sveiciens un pārsteigums māmiņām un viņu mazuļiem!
Sadarbībā ar "Jaunais zvaigzņu teātris" esam sagatavojuši lielisku Ziemassvētku dāvanu visiem mazajiem...