Izplatītākie mīti par fitnesu - II daļa

Izplatītākie mīti par fitnesu - II daļa

Šeit aplūkoti populārākie mīti, kurus vajadzētu izskaust, lai izvairītos no kļūdām un varētu ātrāk sasniegt labus rezultātus zālē.

Pirmais mīts: veicot tūkstoti vēdera prešu dienā, izveidojas izcila vēdera muskulatūra

Lieta, ko vēlas ikviens puisis, kas dodas uz zāli, ir skaista vēdera presīte. Tāpēc viņi izpilda milzīgu daudzumu preses vingrojumu, lai tikai tādu iegūtu. Tomēr, ja virs šiem muskuļiem atrodas tauku slānis, tad nelīdzēs pat drakoniskākā pieeja.
Tā vietā vispirms labāk ir veikt kardio treniņu un cītīgi sekot līdzi savai ēdienkartei, tādejādi zaudējot lieko svaru. Kad vēderā daļā būs pazuduši liekie tauki, presītes muskuļiem jāparādās, un tad jau ir vērts tos trenēt, lai skats būtu patīkams.

Otrais mīts: katrs treniņš jāvelta vienai noteiktai muskuļu grupai

Vai jūs veltāt vienu treniņu tikai bicepsiem un tricepsiem? Vai jums ir atsevišķas dienas paceles muskuļiem un lieliem? Daudzi cilvēki nesaprot, ka pareizi vingrojumi vienai muskuļu grupai patiesībā attīsta arī citas.
Piemēram, vēdera preses vingrojums uz soliņa – noslogojot vēdera muskuļus, paralēli tiek stimulēti arī tricepsi. Tas nozīmē, ka, rūpīgi un pārdomāti izvēloties vingrojumu kompleksus, jūs varat nodarbināt vairākas muskuļu grupas vienlaicīgi, līdz ar to ātrāk iegūstot redzamus rezultātus. Paturiet prātā : lai trenētu atsevišķas grupas, vienmēr nav katrai no tām jāvelta atsevišķs treniņš. Vienkārši pareizi nodarbiniet vairākas grupas vienlaicīgu un rezultāts būs acīmredzams.

Trešais mīts : izstaipīšanas nav obligāta

Tieši izstaipīšanās ir ignorētākā treniņa sastāvdaļa. Daudzi vīrieši uzskata, ka pēc nodarbības uzreiz jādodas uz dušu. Tomēr patiesībā treniņš jānoslēdz ar izstaipīšanos, jo tas ļaus izkustēties muskuļiem un locītavām, vienlaikus atslābinot muskuļu šķiedras un padarot tos kustīgākus. Izstaipīšanās padarīs jūs plastiskāku, kas sevišķi noderēs, ja spēlējat basketbolu vai futbolu.
Visbeidzot, ja treniņu noslēdzat ar izstaipīšanos, jūs samazināt risku iedzīvoties sāpošos muskuļos pēc lielas fiziskas slodzes – to jūs patiešām novērtēsiet nākamajā rītā.

Ceturtais mīts: lietojot uztura bagātinātājus, jūsu izskats uzlabosies pēkšņi

Dažādos mēdijos ir pilns ar sludinājumiem par dažādām uztura piedevām un bagātinātājiem. Daudzi no tiem jums piedāvā kļūt slaidākam, bet citi – strauji iegūt lielus un skaistus muskuļus pāris nedēļās. Protams, daļai no tiem ir savas priekšrocības, bet visbiežāk tomēr nav un tos lietojot, rezultāts nebūs labāks par to, kādu iegūsiet, izmantojot labi sabalansētu treniņu programmu un izplānotu diētu.
Labāk ir paļauties pašam uz saviem spēkiem un zināšanām, nevis censties atrast burvju tableti. Turklāt uztura bagātinātājiem var būt arī kaitīgi blakus efekti (tie var sekmēt neauglību, paaugstinātu asinsspiedienu un kaitēt nervu sistēmai.
Sasniedziet labus rezultātus dabiskā ceļā un atcerieties, ka labāka izskata dēļ nav vērts likt uz spēles savu veselību.

Piektais mīts: pārtika, ko apēdam pēc pulksten 8, pārvēršas taukos

Kā tu domā – vai jūsu vielmaiņai ir laika izjūta? Kamēr ķermenis pielāgojas noteiktam laika ritējumam, vielmaiņa naktī neapstājas. Arī miegā jūsu organismam ir nepieciešama enerģija, lai tas spētu atjaunoties un izvairīties no nelāgiem blakus efektiem, ko var izraisīt ilgāks neēšanas process.
Pēc treniņa ķermenim ir nepieciešami ogļhidrāti, tāpēc nevajag to badināt, iedomājoties, ka uzņemtā pārtika aizies taukos. Svarīgi vakarā ir ēst veselīgu pārtiku – liesu gaļu, veselīgos taukus, daudz dārzeņu un, ja esat ļoti aktīvs, ogļhidrātu kompleksu, lai samazinātu nevēlamo ķermeņa tauku parādīšanos. Tomēr no ēšanas pēc 8 nevajag izvairīties.

Saprotamais fitness

Rūpīgi izanalizējiet jūsu pašreizējo fitnesa programmu un ēdienkarti, lai turpmāk izvairītos no kļūdām. Viegli šo mītu dēļ ir pieļaut dažādas kļūdas, bet izlabot tās ir grūtāk. Turklāt, nepareizi veicot treniņus un ievērojot nepareizu diētu, cilvēku rezultātus neredz un bieži vien atmet visam ar roku.

Komentāri (8)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Jānis II
Neredzu, kāpēc gan vajadzētu izskaust mītu par vēdera presēm. Kāds gan sliktums, ja to pastiprināti trenē? Stipra vēderprese palīdz visos citos vingrojumos, sportā un kustoties vispār.
28.07.2011. plkst. 22:25
Nu tas kā kuram tā vielmaiņa! Es kopumā gadus divus vai varāk apmeklēju fitnesu - pēc treneru izveidotas programmas! Rezultātus protams redzu , bet muskuļū massa ļjoti lēni aug un ātri izžūst ja sanāk izlaist! Mācoties un strādājot nevienmēr sanāk labi un regulāri ieēst veselīgu un ogļhidrātiem bagātu pārtiku. Tapēc nopietnāk , un nopietnāk apsveru domu ķērties pie ogļhidrātu , vai pat proteīnu koktēļiem! Un tā ka mana vielmaiņa ir lēna es neuzbarojos, neiet labumā arī kreatīnu un amino skabes man iesaka lietot!
29.03.2008. plkst. 18:32
Jāni, Tev paralēli preses treniņam vajag pamatīgu aerobo slodzi, 3x nedēļā vismaz stundu uz stepera vai skrejceļa. uz skrejceļa vari arī neskriet, bet uzliec 10grādu leņķi un ātrumu 7-8km/h un ej ātrā gaitā. Ēst izvairies no ogļūdeņražiem (saldumiem, cukura), taukainiem ēdieniem. ēd olbaltuvmvielām bagātu barību vistas gaļu, biezpienu utt., šokolādes batoniņu tikai pirms treniņa, nekad pēc. Tad tauku slānis kļūs mazāk un varēs redzēt, cik cītīgi esi trenējis presi :D
04.01.2008. plkst. 11:47
Jānis
kads var man ieteikt labu sabalencētu diētu, ka varētu atri atbrīvoties no tauku kārtas uz vēdera mans emails ir jpoikans@one.lv
04.01.2008. plkst. 10:24
Man arī bez visa fitnesa ir labi )))
03.07.2007. plkst. 13:06

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 18. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Jūsu mēle ir brīva no baktērijām tikai tad, ja tā ir rozā krāsā. Ja tā ir balta, tas liecina par to, ka uz tās ir plāna baktēriju kārta

Pasākumi

Rīga kļūst par rock pilsētu jeb „KISS” koncerta apskats

22. maijā „Arēna Rīga” koncertturnejas "Kiss Alive/35" ietvaros notika viens no krāšņākajiem, iespaidīgākajiem un skaļākajiem šoviem Latvijas koncertdzīves vēsturē –...