Izproti savas svara regulēšanas iespējas

Nedaudz par vielmaiņu

Optimālu ķermeņa svaru ir iespējams uzturēt līdzsvarojot ar pārtiku uzņemto un organisma fizioloģiskajos procesos patērēto enerģijas daudzumus.

Vielmaiņas intensitāte ir atkarīga no fiziskās aktivitātes, nodarbināto muskuļu skaita un emocionālās slodzes.

Enerģijas patēriņu palielina aktīvs, veselīgs dzīvesveids, sabalansēts uzturs un regulāra, piemērota fiziskā aktivitāte.

Enerģijas rezerves atjauno uzturs. Sabalansēts uzturs ir viens no labas veselības un darbaspēju saglabāšanas pamatiem.

Uzņemot uzturu ar pārāk lielu enerģētisko vērtību organismā rodas enerģijas pārpalikums, kas izgulsnējas tauku rezervēs zemādā vai ap iekšējiem orgāniem. Tas nelabvēlīgi ietekmē ķermeņa svaru, veidojas virssvars un nemainot ieradumus, arī aptaukošanās.

Risinot zemsvara jeb svara palielināšanas problēmu, svarīgākais ir sabalansēt fizisko aktivitāti, pareizās uzturvielu attiecības pārtikā, adekvātu uztura daudzumu (enerģētisko vērtību) un ēšanas režīmu.

Kas ir Kalorimetrija?

Kalorimetrija ir metode vielmaiņas intensitātes un enerģijas patēriņa analīzei.  

Kalorimetriju nepieciešams veikt, ja:
•    ir palielināts ķermeņa svars, aptaukošanās
•    ir samazināts ķermeņa svars un to ir grūti palielināt
•    virssvara vai zemsvara problēmas ietekmē jūsu pašnovērtējumu, pašsajūtu un attiecības ar apkārtējiem
•    vēlaties noteikt optimālo fizisko aktivitāti un slodzi tauku rezervju samazināšanai
•    vēlaties noteikt dzīvesveidam nepieciešamo enerģijas daudzumu
•    ir mazkustīga dzīvesveida un nesabalansēta uztura radīti veselības traucējumi
•    vēlaties izstrādāt sabalansēta uztura plānu
•    gribat izprast savas svara regulēšanas iespējas.

Kalorimetrija ietver: sporta ārsta konsultāciju, kalorimetrijas testu un analīzes.

Kalorimetrijas testa laikā tiek novērtēta vielmaiņas intensitāte un enerģijas patēriņš mierā un pakāpeniski pieaugošas slodzes laikā. Testa mērķis ir atrast optimālas fiziskās slodzes intensitātes un tauku/ogļhidrātu vielmaiņas attiecības konkrētam cilvēkam. Atbilstoši testa rezultātiem sporta ārsts iesaka piemērotu fizisko aktivitāti, treniņu režīmu un uztura plānu.

Kalorimetriju var veikt fiziskās veselības, sporta medicīnas un rehabilitācijas centrā „SPORTA LABORATORIJA”.

Sporto gudri!

Trenniņprogrammas pa dienām:

Komentāri (0)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 19. jūnijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Vidējais vīrietis sastāv no 40% muskuļu un 15% tauku, savukārt sievietes – 23% muskuļu un 25% tauku

Pasākumi

Skūpsts zemei Pēteris Džigurs. Personālizstāde

Es skūpstu zemi,
Un tas Dvēseli balto,
Un savas mākslas gribu jūtu,
Kā savu dienu mākslinieks.
P.Džigurs...