Burāšana — dēku stāstu un romantisma apvīta nodarbe

Burāšana — dēku stāstu un romantisma apvīta nodarbe

Burāšana ir daudz vairāk kā sporta veids; miljoniem cilvēku burā savam priekam un atpūtai un tiem, kas uzķērušies pa īstam, burāšana ātri vien kļūst par dzīves veidu.

Pieņemts uzskatīt, ka burāšana ir ekskluzīvs un ļoti dārgs sporta veids. Vai, ka burāšana notiek ar „superjahtām”, kur profesionālas komandas dara savu darbu, kamēr jahtas īpašnieks un viņa viesi sūc kokteiļus uz sauļošanās klāja.

Reālajā dzīvē burāšana nereti saistīta ar izmirkšanu un nosalšanu, dažkārt ar pamatīgu izbīli un parasti izmaksā vairāk, nekā plānots.

Burāšanas prieka baudīšanai nav ierobežojumu. Protams, zināmā līmenī, arī burāšanas sports var kļūt dārgs un ekskluzīvs, bet no visa tā iespējams izvairīties, uzmanīgi izvēloties kā un ar ko burāt. Jūrā visi ir vienādi - tā māca piesardzību un pašpaļāvību un tai pilnīgi vienalga, vai esat premjerministrs vai šoferis.buraa.jpg - 28.88 KB

Jahtas uzturēšana — dārgs prieks

Burāšana visā pasaulē ir dārga izklaide. Pat mazāko un vienkāršāko jahtu cenas sākas ar desmitiem tūkstošiem dolāru, bet dārgākās maksā miljonus. Šajā kontekstā Latvijā vērojami pat kuriozi — šad un tad parādās informācija par kādas mazās jahtas pārdošanu par dažiem simtiem latu.

Jaunie burāšanas entuziasti visbiežāk ar šādiem pirkumiem iekrīt — uzturēšana un remonti izmaksā krietni dārgāk nekā pati laiva. Pat nelielas labas jahtas īpašniekam jārēķinās ar 600–700 latiem gadā, kas nepieciešami uzturēšanai, stāvvietai, glabāšanai ziemā.

Burāšanu var baudīt par maksu

Droši vien ikviens ir dzirdējis par jahtu fraktēšanu izklaides braucieniem. No vienas puses, jahtu kapteiņi šādā veidā vismaz daļēji atpelna uzturēšanas izmaksas. No otras puses, tas ir normāls bizness visā pasaulē.

Piemēram, Jahta Milda var uzņemt 26 cilvēkus un par trijām stundām jahtas „mugurā” jāmaksā Ls 55,00. Latvijā var nofraktēt jahtas arī nopietniem braucieniem — kruīziem pa Baltijas jūru un vēl tālāk. Ja vien atrodas maksātspējīgi klienti, komanda tiks savākta.

Brauciens ar burukuģi izmaksās krietni dārgāk, piemēram, 3 stundas uz burukuģa „Iriss” Jums izmaksās Ls 1600,00.buru)kugis.jpg - 47.66 KB

Lielākais jahtklubs — Usmas ezerā!

Lielākais Latvijas jahtklubs ir Usmas ezerā. Ezerā regulāri notiek sacīkstes, bet, uzliekot jahtas uz treilera (garums ir tikai 7–8 metri), var doties arī uz citiem ūdeņiem.

Burāšana nav īpaši bīstams sporta veids, ja ievērojat pāris pašsaprotamu lietu: izvēlieties piemērotu apģērbu, attiecīgus glābšanas līdzekļus un nepārvērtējiet savas spējas. Centieties attīstīt sevī pietiekamu bijību pret ūdeni un burājiet tikai savas pieredzes robežās.

  • Piemērota apģērba izvēle

Vissvarīgākais, lai jūs justos labi uz ūdens ir justies silti. Labākais apģērbs, burājot uz lielākām jahtām, ir ūdens necaurlaidīga jaka un bikses uz lencēm.

Pirmajiem burāšanas izbraucieniem pietiks ar ērtām biksēm un džemperiem. Izvairieties no džinsu biksēm un kokvilnas topiem, jo samirkstot, tajos kļūst vēsi. Vilna ir vislabākais dabīgais materiāls, bet speciālajā apģērbā izmanto īpašu siltu, vieglu, mitrumu atgrūdošu un ātri žūstošu sintētiku.

Lai saglabātu ķermeņa siltumu, kad burājat, jāizvairās no izmirkšanas. Vienkāršākais veids kā to panākt, ir uzvilkt ūdensdrošu drēbju kārtu virs siltajām drēbēm. Pirmajiem pāris izbraucieniem pietiks ar universālo lietus apģērbu.

  • Izvairīšanās no saules apdegumiem

Aizsardzība pret saules apdegumiem burājot ir būtiska, jo saules atspīdums no ūdens pat mākoņainā laikā, ļoti ātri apdedzina ādu. Dodoties burāt, atceraties uzklāt pretiedeguma krēmu ar aizsardzības indeksu ne mazāku par 15.Day Sailing1.JPG - 84.82 KB

Saules brilles ar ultra-violeto filtru ir vēl viens nepieciešamais aksesuārs, lai padarītu burāšanu par patīkamu piedzīvojumu. Saulainā laikā bez saulesbrillēm praktiski nav iespējams burāt.

  • Personīgie peldlīdzekļi

Personīgie peldlīdzekļi nepieciešami jebkuram, kas lieto nelielu laivu - vai tā būtu palīglaiva, kuru aizairējat līdz jahtas enkurvietai, buru švertlaiva vai vējdēlis.

Ir divu veidu personīgie peldlīdzekļi: palīg-peldlīdzekļi un glābšanas vestes. Pirmie paredzēti, lai nodrošinātu zināmu atbalstu gadījumā, ja nepieciešams peldēt, minimāli ierobežojot kustības uz jahtas. Glābšanas vestes izgatavotas tā, lai nodrošinātu pilnīgu cilvēka peldēšanu un pavērstu cilvēku bezsamaņā ar seju uz augšu, normālas elpošanas nodrošināšanai. Tai pat laikā glābšanas veste ievērojami ierobežos jūsu kustības.

Vis, vis, vis...
Pats lielākais jebkad uzbūvētais buru kuģis ir „Francija II”, ūdens izspiešanas tilpums 5898 tonnas. Tas nolaists ūdenī Bordo 1911 gadā. 1922. gada 13. jūlijā cieta katastrofā pie Jaunkalidonijas krastiem.

Vienīgais jebkad uzbūvētais septiņu mastu burinieks ir „Tomas U-Loson”, ūdens izspiešanas masa 5301 tonnas. Tas uzbūvēts 1902. gadā Masačūsetas štatā Kvinsijas kuģubūvētavā ASV. Kuģa garums bija 114,4 metri. 1907. gada 14. novembrī kuģis gāja bojā Sally salas rajonā pie Lielbritānijas krastiem.

Vienīgais līdz mūsu dienām saglabājies I klasses līnijkuģis ir ar 104 lielgabaliem bruņotais Anglijas flotes karakuģis „Victory”. To sāka būvēt 1759. gada 23 jūlijā Kentas grafistē. Tā būvei tika izlietots ap 2200 ozolu. Tas ir bijis admiraļa Nelsona flagmaņkuģis, tieši uz tā viņa ķermenis tika nogādāts Portsmudā no Giblartāra pēc slavenās Trafalgaras kaujas. 1805. gada 21. oktobrī kuģis tika novietots dokā Nr2 Portsmudā - visvecākajā kuģu remontdokā pasaulē. Tā takelāžas kopejais garums ir 30,77 km.

Pats garākais burinieks pasaulē ir „Club-Med -I”, kas uzbūvēts Francijā. 16-Club Med II.jpg - 62.31 KBTam ir pieci alumīnija masti un plastikāta buras, kuru laukums ir 762 m2, kas tiek vadītas ar datora palīdzību. Kuģi ekspluatē kompānija „Club-Med” kā kruīza kuģi Karību jūrā, tas var uzņemt 425 pasažierus.

Pats lielākais tirdzniecības kuģa ar burām noietais attālums vienā dienā ir 462 jūras jūdzes vai arī 856,1 km. Šādu attālumu 1854. gadā pārvarēja klipers „Champion of size”. Kuģis burāja Indijas okeāna dienvidu daļā ar muguras vēju 7-10 balles. Fiksētais laiks bija 23 stundas 17 minūtes, vidējais ātrums 19,97 mezgli vai 37 km/h.

Komentāri (9)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Inguna
Jahtu burāšanas kursi Pāvilostā 30.06-7.07. Vairāk informācijas:www.veju-agentura.lv
30.05.2012. plkst. 20:34
Juris
Vel par burāšanu var palsīties te http://www.nauticalive.com/lv It sevišķi iesaku palasīt ceļojumu aprakstus
07.10.2011. plkst. 09:04
labprat:)
28.04.2008. plkst. 14:58
dārgs prieks....bet ir to vērts!
11.09.2007. plkst. 17:09
Lai tikai vējš burās !
13.08.2007. plkst. 21:01

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 20. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Ja jums vairs neslāpst, tas var nozīmēt, ka jums nekavējoties jāpadzeras, jo, kad cilvēka ķermenis atūdeņojas, tas „atslēdz” slāpju mehānismu

Pasākumi

KARSTIE ZIEMEĻI – jaunās dramaturģijas lasījumu mēnesis Rīgā

Teātris United Intimacy rīko ziemeļu dramaturģijas mēnesi, piedāvājot publikas uzmanībai četrus izcilus mūsdienu dramaturgus. Publikai katru nedēļu būs iespēja kopīgi iepazīt pa...