Skriešana attīra prātu no nevajadzīgām raizēm, no domu jucekļiem

Skriešana attīra prātu no nevajadzīgām raizēm, no domu jucekļiem

Mūsdienās, kad cilvēki arvien vairāk laika pavada ofisā, pie TV ekrāniem un datoriem, ir svarīgas jebkura veida aktivitātes. Galvenais ir izvēlēties to kustību veidu, kas sagādā prieku, citam labprātāk patīk nodarbības trenažieru zālē, bet kādam citam – skrējiens tuvējā mežiņā!

Skriešana ir viens no labākajiem veidiem, kā atbrīvoties no liekajiem kilogramiem vai arī noturēt svaru normas robežās, kā arī tā palīdz atbrīvoties no stresa, uzlabo fizisko un garīgo labsajūtu.

Ar skriešanu ieteicams nodarboties gan veselajiem, gan arī tiem, kas mokās ar dažādām saslimšanām, jo skriešana veicina organisma attīrīšanos un stiprina imunitāti. Skriešanai ir ļoti liela nozīme sirds un asinsvadu sistēmas darbības uzlabošanā. Turklāt, skrienot, tiek izvingrinātas locītavas, kas ir iesīkstējušas, ikdienā strādājot sēdošu darbu. Skriešanas pozitīvākā īpašība – tiek noslogotas daudzas svarīgākās muskuļu grupas. Noslodze ir arī elpošanas sistēmas muskulatūrai – tas nozīmē, ka gaisa apmaiņa notiek efektīvāk. Asinis tiek kvalitatīvi piesātinātas ar skābekli, tiek izvadīta ogļskābā gāze. Skriešana ir arī viens no ieteicamākajiem sporta veidiem izturības attīstīšanā.


Galvenokārt cilvēki, īpaši sievietes, skriešanai pievēršas tad, kad pamanījušas kādu lieko kilogramu vai steidzami jāiekļūst vecajā balles kleitā. Šajā sakarā noderēs dažas atklāsmes par šo sporta veidu:

• skriešana ir efektīvākā metode, lai zaudētu liekos kilogramus;
• tas ir ļoti noderīgi cilvēkiem, kam ir maz brīvā laika, bet kuri ar sporta palīdzību vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem vai saglabāt savu svaru;
• lai zaudētu 0,5kg ir jāsadedzina 3500kcal, neuzņemot tās atpakaļ ar uzturu;
• sievietes pie līdzīgas slodzes patērē mazāk kalorijas nekā vīrieši, jo viņām ir mazāks svars un zemāks vielmaiņas ātrums;
• droša metode ir garās distances, kas organismu pārslēdz uz tā saucamo tauku sadedzināšanas režīmu;
• garās distances, ātra skriešana un tempu mainoša skriešana ir labākais līdzeklis pret liekajiem kilogramiem;
• 2-3 reizes nedēļā būtu nepieciešams iekļaut vienu no skriešanas veidiem (garās distances, ātra skriešana un tempu mainoša skriešana);
• skrienot trīs reizes nedēļā 25 – 30 minūtes, mēneša laikā var zaudēt aptuveni 1 – 2 kilogramus.

Ja esi nolēmis skriet, varbūt noderēs kāds no šiem padomiem:

1. Padomā par skriešanas stilu! Īpaši, ja skriešanu uzsāk pavasarī, pēc ilgāka pārtraukuma, tas jādara ļoti uzmanīgi. Ja ir bijis pārtraukums, slodzei jāaug pakāpeniskai;

2. Neaizmirsti par iesildīšanos! Pirms skriešanas noteikti jāveic daži vingrojumi, piemēram, pietupieni, atvēzieni. Tas sagatavo sirds un asinsvadu sistēmu lielākām slodzēm. Strauji sākot skriet, var sākt sāpēt mugura, skausts, locītavas;

3. Sāc pakāpeniski! Tiem, kas ilgi nav skrējuši, ieteicams sākt ar garām, enerģiskām pastaigām, kas pakāpeniski pāriet vieglā skrējienā. Tad var arī palielināt ritmu un paaugstināt slodzi. Nevajadzētu skriet ātri un censties pārvarēt lielas distances. Skrienot ir nepieciešams kontrolēt savu pulsu – tam nevajadzētu būt lielākam par 120 sitieniem minūtē. Ja šī robeža ir sasniegta, ja sāk trūkt elpas, tad labāk pārtraukt aktivitātes;

4. Izvēlies īstos apavus! Tas, vai skriešana noritēs pareizi, ir atkarīgs arī no apavu izvēles. Vislabāk iegādāties skriešanai paredzētos apavus – tie ir piemēroti atbilstošām slodzēm un ietver daudzveidīgas tehnoloģijas, kas mazina trieciena ietekmi;

5. Izvēlies piemērotu apģērbu! Tikpat liela nozīme ir sporta apģērba izvēlei – jāizvēlas laika apstākļiem apbilstošs apģērbs. Nav ieteicams ģērbties pārāk biezi;

6. Neaizmirsti par ūdeni! Svīstot organisms zaudē ne tikai šķidrumu, bet arī sāļus – nātriju, kāliju. Tie ir elektrolīti, kas ir nepieciešami, piemēram, sirds asinsvadu sistēmas darbībai. Tāpēc tiem, kas ļoti svīst, vajadzētu skriešanas laikā iedzert kādu malku ūdens, bet ļoti nedaudz – tikai, lai izskalotu muti;

7. Vietas izvēle. Svarīgi ir izvēlēties vietu, kur labāk skriet. Ieteicams skriet vietās, kur nav aktīva transporta kustība, nebūtu vēlams skriet pa asfaltu, jo tas ir ciets segums, kas nelabvēlīgi var ietekmēt locītavas un mugurkaulu;

8. Izvēlies pareizu elpošanas ritmu! Vēl viena kļūda skriešanas laikā – sasteigtība, cenšanās uzstādīt rekordu. Daudzi iesācēji nezina, ka skrienot ir svarīgi regulēt savu elpošanu. Lai pareizi iemācītos elpot, ir jāiemācas skaitīt – uz četriem sirdspukstiem viena ieelpa un uz četriem sirdspukstiem viena izelpa;

9. Izvēlies skriešanas laiku! Skriešanai piemērots laiks ir tas, kas atbilst cilvēka individuālajiem bioritmiem. Vieniem tas ir no rīta, otriem – vakarā. Pūcēm efektīvākas būs vakara stundas, cīruļiem – rīta;

10. Pirms skriešanas labāk neēst. Protams, vislabāk būtu skriet tukšā dūšā, pirms skriešanas iedzerot glāzi ūdens vai tasi kafijas. Pēc skriešanas – vispirms duša un tikai tad var kaut ko vieglu apēst. Pēc maltītes uzsākt skriešanu ieteicams pēc divām stundām;

11. Uzmanīgi ar pārslodzi! Ir cilvēki, kas ir gatavi sevi mocīt, piemēram, lai iegūtu vajadzīgos ķermeņa apmērus. Nekādā gadījumā nevajadzētu aktīvu skriešanu apvienot ar badošanos vai diētām. Tas nozīmē, ka organismam būs pārslodze un rezultāts būs īslaicīgs. Ar fiziskajām aktivitātēm ieteicams nodarboties regulāri, ne tikai sākoties siltākam gadalaikam.

Komentāri (33)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
laura
agrak man nepatika sports nevarju vienu ciest bet tad kaut ka saku skriet un trneties katru reizi man sanaca aizvien labak skola es visu apsteidzu.bet tagad visu savas klases sportistus esmu apsteigusi pat vienu puisi kas ir par mani krietni vecaks :es iesaku pameginiet nekas nenotiks tas ir jautri un tu ari izskustesies
13.05.2014. plkst. 18:56
bozer
nu ka var ieteikt dzert kafiju un skriet...
21.04.2013. plkst. 06:40
Ieva
Man ir 43 gadi, augums 175 cm un svars ~ 100 kg. Ar vienu vārdu sakot - liela, resna mātīte. Vienmēr ir paticis ierušināties zem deķa ar grāmatu un kārumu kuli. Sekas - pilnīgs fizisks kūtrums. Bet kādu laiku atpakaļ kaut kas ar mani notika - piegriezās vai? Un tagad es katru mīļu vakaru saģerbjos silti, silti un eju ātrā solī (jo paskriet vēl nevaru - mēģināju, bet vairāk par 100 m nesanāk :( ) kādus 5-7 kilometrus. Un jāteic, jūtos labāk. Žirgtāk, vai? Ceru uz pavasari pat mēģināt skriet :)
10.12.2012. plkst. 10:41
: )
nu laiž tauta : ) bronhiālā astma un vēl smēķē un cer, ka skriešana palīdzēs ...
07.10.2012. plkst. 14:44
NORČA
SKRIEŠANU IZMANTOJU PRIEKŠ IESILDĪŠANĀS APMĒRAM 20,25 MIN MEŽĀ,VAI STADIONĀ AR MĪKSTO SEGUMU,PĒC TAM ŠPAGATAS STAIPĪŠANA UN SPĒKA VINGROJUMI PIE STIEŅIEM,KAS ATRODAS SPORTA LAUKUMOS.TRENIŅŠ 2,3,REIZES NEDĒĻA APMĒRAM 90.MIN.IDEĀLS EFEKTS,ĶERMENIS MUSKUĻOTS,LIEKAIS SVARS NAV.TĀ PROGRAMMA IR PĒC KRIEVU ARMIJAS METODĒM,TIKAI VIEGLĀKĀ FORMĀ.ES UZSKATU,KA VĪRIEŠIEM TĀ BŪTU PIEMĒROTĀK TRENĒTIES,NEVIS TIKAI BEZJĒDZĪGI JOŽOT,SKATOS VĪRIEŠI SPĒKA GADOS 30,45,TIE KAS TIKAI SKRIEN TĀDI IZSTIDZĒJUŠI SAKĀRŅI.
01.06.2012. plkst. 16:55

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 20. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Dzerot katru dienu 5 glāzes ūdens par 45% samazinās resnās zarnas vēža iespējamība, turklāt tas par 79% samazina risku saslimt ar krūts vēzi un par 50% - ar urīnpūšļa vēzi

Pasākumi

Klajā nāk filmas “RocknRolla” mūzikas izlase

Oktobra sākumā Latvijā izdevniecības “Universal Music” apgādā klajā nākusi jaunākās Gaja Ričija filmas “RocknRolla” mūzikas izlase, kurā ietverti režisora izvēlēti rokmūzikas...