Peldēšana

Peldēšana

Kādi ir ieguvumi no peldēšanas?


Peldēšana tonizē un nostiprina visu Jūsu ķermeni un ir ideāls treniņš sirds asinsvadu sistēmai; tā pastiprina Jūsu sirds muskulatūru un uzlabo skābekļa piegādi muskuļiem. Peldēšana ir arī maiga, atslābinoša darbība, un tā ir pa spēkam gandrīz ikvienam, pat tiem, kam prātā nenāk nodarboties ar satricinošam aktivitātēm un svarcelšanu (piemēram, korpulentiem cilvēkiem vai tiem, kas cieš no hroniskam muguras sāpēm). Peldēšana ir ieteicama sievietēm stāvoklī, jo tā pastiprina plecu un vēdera muskuļus, zonas, kas ir īpaši noslogotas grūtniecības laikā. Ūdens vingrinājumi var normalizēt asinsspiedienu un samazināt locītavu stīvumu un diskomforta sajūtu, ko izraisa grūtniecība.


Kā lai es iesāku?


Jums Būs vajadzīgs peldkostīms (vai peldbikses), kurā Jūs jūtaties ērti un kuru nevajadzēs savest kārtībā nodarbību laikā. Sievietēm labākais variants ir vienlaidu peldkostīms, vīriešiem – peldbikses. Sagādājiet arī peld brilles, ja Jūs grasāties peldēt hlorētā ūdenī. Tiem, kuriem ir gari mati, ir nepieciešama cepurīte. Ja Jūs peldēsiet ārā, neaizmirstiet iesmērēt ādu ar labu ūdens noturīgu saules aizsargkrēmu.

Jums varētu noderēt dažādi piederumi, piemēram, viegls putuplasta dēlis, kas atbalsta Jūsu ķermeņa augšdaļu, kad Jūs strādājat ar kājām, un bīdāma boja, kas saglabā Jūsu kājas nekustīgas, kamēr Jūs koncentrējaties uz augšdaļas vingrinājumiem. Pārbaudiet baseinu, kurā Jūs plānojiet peldēt, jo daudzi baseini piedāvā šos piederumus.

Ja Jūs neesiet trenējušies pēdējos desmit gados, derētu pierakstīties peldēšanas grupā vai pierakstīties pie trenera. Labs vēziens un pareiza elpošanas tehnika palīdzēs Jums izvairīties no ķepurošanās un neapmierinātības sajūtas.


Kur lai es nodarbojos ar peldēšanu?


Peldēšanas nodarbību cenas var jūtami svārstīties atkarībā no tā, vai Jūs vēlaties apmeklēt personīgas vai grupu nodarbības. Pameklējiet labākās cenas un pieprasiet iespēju paskatīties, ka norit nodarbības, pirms pierakstīties.


Kāda ir tipiska nodarbība?


Sāciet ar pārmaiņus peldēšanu un atpūtu; papeldiet, piemēram, 30 sekundes, nākamās 30 atpūtieties. Apmēram pēc mēneša pakāpeniski pagariniet peldēšanas laiku, līdz Jūs varat bez īpašas piepūles nopeldēt 20 līdz 30 minūtes bez apstājas. Tajā laikā Jūs varat izlemt, cik laika Jūs vēlaties ziedot nodarbībām, kaut arī 30 minūtes trīs reizes nedēļā ir pietiekami, lai Jūs būtu veseli, it īpaši, ja Jūs nodarbojaties vēl ar kādu sportu. (Tā kā peldēšanā trūkst smagumu celšanas kaulu veidošanai, izturības (pretestības) treniņi, staigāšana vai skriešana būtu labs papildinājums.)

Kad Jūs būsiet pietiekami trenējušies, Jūsu treniņš varētu būt tāds: viegla un mierīga peldēšana pirmās 5 vai 10 minūtes lai paaugstinātu Jūsu sirds darbības tempu, tad 20 līdz 40 minūšu nepārtrauktas peldēšanas. Peldēšanas stili, kurus Jūs pielietosiet, ir atkarīgi no Jūsu spēju līmeņa un personīgas izvēles. Četri galvenie stili ir peldēšana uz muguras, krauls jeb brīvais stils, sānu tauriņstils un brass. Labs treniņš iekļauj sevī vairāk kā viena stila pielietošanu lai pilnveidotu dažādas muskuļu grupas.

Pēc pamata nodarbības, mierīgi un lēni papeldiet kādas piecas minūtes, lai ļautu sirdij samazināt ātrumu; tad izstiepiet kājas un rokas. Starp citu, ūdens nodarbības laikā Jūs svīstat, tāpēc dzeriet ūdeni pirms un pēc treniņa. Jūs varat atnest ūdens pudeli arī uz baseinu uz padzerties kad vien Jūs atpūšaties.

Brīdinājumi


Ir labi vienmēr konsultēties ar ārstu pirms sākt kādu nodarbību programmu. Tas ir divtik svarīgi, ja Jūs esat stāvoklī, vai Jums ir hroniskas muguras, locītavu, sirds vai vidusauss problēmas.

Komentāri (19)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
linda
lai laba peldesana
22.11.2013. plkst. 08:54
es
Aktīva dzīvesveida cienītājiem piedāvājam iegūt atpūtas kuģu vadītāju apliecības. Mēs sniedzam 4h kursu, pēc kura var doties uz CSDD un iegūt vadītāja apliecību. Kurs izmaksā 25 Ls. Piedāvājam palīgliteratūru un zinosu pasniedzēju konsultācijas. Sia "GGB" Jūrnieku mācību centrs Dž. Dudajeva 5a, Rīga, Purvciems Tālrunis: +371-67311208 Iesaku pašiem iegūt vadītāja apliecību, nevis paļauties uz citiem aktīvā sporta baudīšanai!
24.03.2011. plkst. 11:39
http://latswimshop.com/
Peldēšanas sporta inventāra veikals ar profesionālu un atpūtas precēm! PIEREĢISTRĒJIES un saņem 10 % atlaidi! Visām precēm! http://latswimshop.com/
04.07.2010. plkst. 12:14
udensmeita
Peldēt ir tiešam forši. Bet labāk ja proti to darīt jau no bērnības. Mēs ejam ar sīko uz Ķeizarmežu. Viņiem pat ir web lapa par peldētapmācību. laikam bija www.peldu.lv
08.05.2010. plkst. 10:25
Evita
Iemācīšu pareizi peldēt! Informācija un pieraksts pa tālruni 29785626 Sertificēta trenere Evita.
23.11.2009. plkst. 02:54

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 23. jūnijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Dzerot katru dienu 5 glāzes ūdens par 45% samazinās resnās zarnas vēža iespējamība, turklāt tas par 79% samazina risku saslimt ar krūts vēzi un par 50% - ar urīnpūšļa vēzi