Kādi ir ieguvumi no riteņbraukšanas

Kādi ir ieguvumi no riteņbraukšanas

Ko es iegūšu no riteņbraukšanas?

Iesākumam, Jūs uzlabosiet savu augšstilbu, gurnu un ikru formu, patērējot no 350 līdz 700 kalorijas stundā. Riteņbraukšana uzlabo arī Jūsu fiziskās spējas – jaunie riteņbraucēji pamana līdz pat 20 procentīgu progresu pirmo četru mēnešu laikā. Tas nozīmē, ka Jūsu sirds piegādās skābekli muskuļiem ātrāk un efektīvāk, un Jums būs vieglāk padarīt tādus ikdienas darbus kā kāpšana uz sesto stāvu vai iepirkumu nešana. Jūs samazināsiet arī resnās zarnas vēža risku, kā arī holesterīna līmeni savā organismā un normalizēsiet asinsspiedienu. Turklāt, riteņbraukšana ir viena no tām nedaudzajām sporta nodarbībām, kuru ir viegli iekļaut ikdienas dzīvē.

Kā lai es izvēlos divriteni?

Vislabāk Jums derēs pastaigas divritenis, un neļaujiet pārdevējiem sevi pierunāt uz ko citu. Pastaigas divritenis ir kas vidējs starp kalnu un šosejas divriteni, un tas ir domāts braukšanai pilsētā. Kā jau tas noprotams no nosaukumiem, kalnu un šosejas riteņi ir domāti dubļainām takām kalnos vai šosejām. Tie izrādās nepiemēroti braukšanai ikdienā.

Pārliecinieties, vai ritenim ir ērts sēdeklis un stūre, kas ļautu Jums braukt ar taisnu muguru (nedaudz noliecieties uz priekšu, bet ne tik ļoti, ka, palaižot vaļā stūri, Jūs zaudētu līdzsvaru). Divritenis ar spārniem, balstu un grozu ļaus Jums ne tikai nodarboties ar sportu, bet arī pildīt sīkus mājas darbus.

Lai saprastu, vai divritenis Jums der vai nē, uzsēdieties uz tā un pārliecinieties, vai Jūsu kājstarpe ir apmēram piecu centimetru attālumā no rāmja. Noregulējiet sēdekļa augstumu tā, lai Jūsu celis mazliet saliktos, kad pedālis ir tā zemākajā punktā. Ja Jūsu gurni līgojas no sāna uz sānu, sēdeklis ir par augstu. Pārdevējam jābūt ļoti izpalīdzīgam, palīdzot Jums izvēlēties īsto riteni un regulējot to, pretējā gadījumā izvēlieties citu veikalu, kur veikt pirkumu.

Siksna pēdām vai metāla iemaukts, kas palīdz Jūsu pēdām neslīdēt no pedāļiem, var pasargāt Jūsu ceļus, atļaujot Jums ne tikai pacelt kāju, bet arī uzspiest, kamēr Jūs minat pedāļus. Lai pierastu pie saspraudēm, būs vajadzīgi pāris izbraucieni, taču pēc tam Jums nebūs ērti braukt bez tiem. Galu galā, ja Jūs vēlaties savu brīvo laiku pavadīt garajos izbraucienos nedēļas nogalēs, Jums derēs pedāļi bez iemauktiem, kuriem ir nepieciešami speciālie riteņbraukšanas apavi, kuri tiek piestiprināti pie pedāļiem.

Lai ko arī Jūs darītu, neatstājiet veikalu, pirms esat nopirkuši ķiveri: tās lietošana par 85 procentiem samazina nopietnas galvas traumas risku.


Kas ir laba riteņbraukšanas tehnika?


Galvenais riteņbraukšanā ir kustību laidenums. Ķermeņa augšdaļai jābūt taisnai, kamēr Jums jākoncentrējas uz pedāļu gaitu – pedāļiem jāveic pilns aplis; necenšaties stipri spiest uz pedāļiem katru reizi, kad kāja nonāk priekšā. Uzturiet tempu, kas ļautu Jums veikt apmēram 70-80 apgriezienus minūtē. Lai pierastu, pamēģiniet pie sevis skaitīt „viens gurķis, divi gurķi, trīs gurķi”; Jūsu labajai kājai jābūt rāmja augšā laikā, kad Jūs pie sevis skaitā. No sākuma var likties, ka tas ir pārāk ātri, taču Jūs drīz pieradīsiet. Šīs ritms palīdzēs Jums bez grūtībām izbraukt cauri ielejai, uzbraukt kalnā un palīdzēs izvairīties no saspringuma sajūtas locītavās un sastieptiem muskuļiem.


Ja Jūs atcerēsities izlīdzināt savu gaitu ik reizi, kad Jūsu temps pazemināsies, Jums viss izdosies. „Riteņbraukšanā ir elegance, izsmalcinātība un smalkums” saka profesionāls riteņbraucējs Džeimss Makkalags savā grāmatā „Riteņbraukšana veselībai, fiziskai sagatavotībai un labai pašsajūtai”. „Tikai pārdrošais izvēlās lielus ātrumus, lai parādītu savu spēku un izturību.”

Kā lai es iesāku?


Izplānojiet īsus, 15-25 km garus maršrutus pa klusiem ceļiem – piemēram, ap parku vai uz divu joslu šosejas ārpus pilsētas. Cenšaties braukt ar riteni vismaz trīs reizes nedēļā, bet nedomājiet par saviem braucieniem kā par treniņiem, tā drīzāk ir apkārtnes apskatīšana (treniņš parūpēsies par sevi pats). Norobežojiet savus braucienus – tiem nevajadzētu ilgt vairāk par stundu, un sākumā izvairieties no augstiem kalniem. Labākais veids kā nodrošināt to, ka Jūsu ritenis stāvēs noputējis garāžā, ir uzņemties vairāk par to, ko Jūs spējat.
Kad Jūs pieradīsiet, cenšaties pagarināt savus maršrutus par 7-15 km; tāpat, cenšaties braukt ar riteni iepirkties vai pat uz darbu. Riteņbraukšana kļūs par Jūsu otro „es”, un Jūs pamanīsiet, ka esat labā formā, gandrīz bez mazākās piepūles.

 

 

Komentāri (14)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Uldis
Un arī tās, kuras brauc visbiežāk ir ar gariem plandošiem svārkiem, rozā lūpām un augstpapēžu kurpēm. Tas taču ārprāts, knapi var novaldīt riteni, brīnums, kā vēl svārki nav ierauti spieķos. Normālam cilvēkam pilnīgi skaidrs, ja jābrauc ar riteni, izvēlies normālus apavus un piemeklē velo tērpu - nav taču arī nekur tālu jāmeklē https://www.ebay.com/sch/Jerseys/56183/i.html?_from=R40&_nkw=cycling+outfits, http://ursasports.lv/product-category/velo-apgerbi-viriesiem-lv/ vai https://www.ss.com/lv/clothes-footwear/mens-clothes/sportswear/
01.02.2018. plkst. 19:42
Endijs
Es nebraucu ar riteni, ritenis brauc ar mani :)
16.05.2017. plkst. 16:22
Džonijz
Katru dienu braucu 8km..vēlāk 10 utt uz augšu n.n
08.04.2016. plkst. 10:18
sapnis
vai meitene, kurai ir jau 17 gadi varētu nodarboties ar riteņbraukšanu? iet uz treniņiem un poedalīties sacensībās?
29.06.2013. plkst. 18:58
katja
man vel vairak patik braukt ar riteni
25.04.2013. plkst. 14:46

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 25. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Spēcīgākais ķermeņa muskulis ir mēle

Pasākumi

Latvijā tiks uzņemts skatītākais šovs MTV vēsturē „Pimp my Ride”

Latvijā, Lietuvā un Igaunijā plānots uzņemt šova „Pimp my Ride” jeb „Uzķīlē manu vāģi” trīs lokālās sērijas, kas tiks pārraidītas Baltijas valstu kanālos šā gada rudenī....