D vitamīns

Komentāri (10) Augošā secībā

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Jana
efektīvākais D vitamīns http://www.xmed.lv/imunitatei/vitamins-d
05.11.2014. plkst. 12:13
nezinu
man nepatik ka tev nav neka d vitaminu
09.10.2012. plkst. 14:38
guņča
Vai aizkuņģa dziedzerim ari palidz .
06.06.2012. plkst. 13:27
Usturoties saulite apmeram 15 - 20 minutes vismaz tris reizes nedela, iespejams esi uznemis pietiekamu devu D vitamina.
27.06.2008. plkst. 14:23
Es D vitamīnu pārāk bieži nelietoju.
18.09.2007. plkst. 15:04
un kur tad atrodami tie D vitamīni pārtikā ?
18.09.2007. plkst. 11:09
lana
runājot par deformāciju, ja cilvēks ir vecāks par 25 gadi, tajā vecumā kaulu augšana ir beigusies, bet cilvēkam ir deformējies kāds kauls. Vai ir iespējams vēl kaut ko mainīt, lai uzlabotu kaulu struktūru ?
30.07.2007. plkst. 22:23
Tui gan rādies liela gudriniece , modelia!Vai dzīvē ir tāpatās ?
30.07.2007. plkst. 14:05
Lietojot D vitamīna preparātus, ir iespējama toksiska pārdozēšana. Tā izraisa kalcija izgulsnēšanos asinsvados, hipertensiju un nieru kalcinozi, kuras dēļ rodas arī nieru mazspēja. Parasti šīs izmaiņas notiek, ja D vitamīna preparātus lieto vairāk nekā 1 mg dienā (40 000 IE dienā), un tās ir neatgriezeniskas. D vitamīna un karotīnu ķīmiskā stabilitāte produktos: neitrālā vidē ir stabils, skābā vidē – nestabils, bāziskā vidē – stabils, gaisa skābekļa ietekmē – nestabils, gaismā – nestabils, temperatūrā virs 80 °C – stabils.
16.07.2007. plkst. 20:59
Uzturā esošais D vitamīns šķīst taukos, un tā uzsūkšanai ir nepieciešami tauki un žultsskābes. Tas pārveidojas aknās un tālāk tiek transportēts uz nierēm, kur veidojas tā aktīvā forma. D vitamīna aktīvajai formai ir hormonu īpašības: tā veidojas vienā orgānā (nierēs) organisma vajadzībai pietiekamā daudzumā un tiek izdalīta asinīs, transportēta uz zarnām, kauliem. D vitamīns uzkrājas rezervē ādā. D vitamīns kopā ar parathormonu nodrošina normālu skeleta attīstību, regulē kalcija un fosfora maiņu un to uzsūkšanos tievajā zarnā, piedalās kalciju transportējošā olbaltuma veidošanā. D vitamīna trūkums rada rahītu. Saules gaismas ultravioleto staru (260–320 nm) ietekmē D vitamīns rodas ādā. Uzturam D vitamīna apgādē nav liela nozīme. Svarīgāka ir pietiekami ilga atrašanās saules gaismā, it īpaši maziem bērniem. Nav īsti zināms, cik D vitamīna būtu vēlams uzņemt ar uzturu. Tiek uzskatīts, ka D vitamīns pieder pie hormoniem un nevis pie vitamīniem. Vēlamā dienas deva pieaugušam cilvēkam ir 5,0 µg. Naktsmaiņas strādniekiem, kalnračiem, grūtniecēm un zīdītājām vēlams uzņemt 10 µg D vitamīna dienā. Bērniem līdz sešu gadu vecumam jāuzņem tāds pats daudzums un vismaz pusstundu dienā jāuzturas saules gaismā.
16.07.2007. plkst. 20:58

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 13. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Bez ūdens cilvēks var izdzīvot vidēji 11 dienas

Pasākumi

PLAKĀTU KONKURSS – IZSTĀDE: ARĪ BRĪVĪBA

Gētes institūts Rīgā sadarbībā ar Latvijas Okupācijas muzeju, Latvijas Mākslinieku savienību un Latvijas Nacionālā bibliotēku izsludina jaunu konkursu: PLAKĀTU KONKURSS – IZSTĀDE: ARĪ BRĪVĪBA....