Kā sabalansēt diētu un treniņus

Kā sabalansēt diētu un treniņus

Brīvdienu sezonas laikā (un ne tikai) ir viegli zaudēt līdzsvaru starp treniņiem un diētu, jo mūsu kalendārā parādās vairāk ballīšu un ciemos iešanu nekā parasti. Ir būtiski nepārtraukti sabalansēt diētu un treniņus, lai pēc kāda laika nenāktos konstatēt, ka fiziskā forma ir pasliktinājusies un nebūtu jāsāk kārtējā "jaunā dzīve”.

Zemāk varat izlasīt svarīgus padomus, ko būtu vēlams ņemt vērā, plānojot savu diētu un fiziskās aktivitātes.

Neļaujiet diētai dominēt pār treniņiem

Brīvdienās vai atvaļinājumos cilvēki bieži ļauj ēdienam ņemt virsroku pār fiziskām aktivitātēm. Piemēram, vakariņās viņi pieēd pilnu vēderu cerībā, ka rīt trenažieru zālē kompensēs šo ļaušanos vājībai. Un nākamajā dienā nomoka sevi dubultā, cīnoties svaru zālē.

Tomēr, ja attieksme „es rīt labošos/es to izdarīšu rīt” jūs piemeklē visai bieži, tā ātri var novest pie pārslodzes vai savainojumiem. Tāpat jūs droši vien pieņemsieties svarā, jo nespēsiet sadedzināt pietiekami daudz kaloriju.

Tāpēc, pat ja jums priekšā stāv ilgāks brīvdienu periods, iesakām neatteikties no fiziskām aktivitātēm.

Izveidojiet pamata diētu ar pienācīgām maltītēm plānotajām treniņu dienām

Atvaļinājumam vai brīvdienām ir vērts saplānot pienācīgu diētu, kurā ietilpst pietiekami daudz proteīnu saturošu ēdienu, kā arī pietiekams ogļhidrātu daudzums izlaistajiem treniņiem. Šādi ķermenis saņems visas ieplānotās uzturvielas un muskuļu masas uzturēšanas (vai pieaudzēšanas) process netiks ietekmēts. Šādi jūs nodrošināsiet arī to, lai ēdienos būtu zems kaloriju līmenis, jo brīvdienās, kad treniņi saprotamu iemeslu dēļ tiek izlaisti un tiek apēsti arī gardāki un treknāki ēdieni, papildus svara iegūšana nav vajadzīga.

Tipiskam 85kg smagam vīrietim dienā ir nepieciešam 175 līdz 200g proteīna, kā arī 2400 līdz 2600 kalorijas, lai saglabātu sava ķermeņa masu. Piemēram, ja jūs patērējat 200g proteīna un 50g ogļhidrātu pirms un pēc treniņa, katru dienu jums pāri paliek ap 1400 kaloriju, kuras varat izmantot gadījumos, kad sanāk apēst ko treknāku. Tāpēc, ja ievērosiet līdzsvaru starp treniņiem un diētu, pat brīvdienu kārumi samērīgās devās nekādu ļaunumu nenodarīs.

Plānojiet treniņus pirms krietnām maltītēm

Ja jūsu brīvdienu kalendārs atļauj, pirms krietnām un sātīgām maltītēm ieplānojiet kārtīgu treniņu. Tā kā ķermenim piemīt īpašība kalorijas no ogļhidrātiem transportēt uz muskuļu šūnām uzreiz pēc slodzes, kārtīga izkustēšanās pirms ēdienreizes ļaus nodrošināt liesākas muskulatūras veidošanos.

Tas ļaus atbrīvoties viesībās un sajusties labi, jo būsiet darījis visu lietas labā. Atcerieties, ka nav prāta darbs pēc slodzes ēst ļoti taukainus produktus, tāpēc viesībās kārtīgi sekojiet līdzi tam, ko liekat uz šķīvja.

Ieplānojiet pauzes

Viens no svarīgākajiem punktiem, ko cilvēki bieži piemirst, ir atpūta. Tā kā treniņu programmā jebkurā gadījumā reizi pāris mēnešos ir jāietur nedēļu ilga pauze, ieplānojiet to tieši uz brīvdienu periodu vai atvaļinājumu. Tā jūs varēsiet atpūsties, apzinoties, ka jau pēc brīvajām dienām atkal ieiesiet atpakaļ ritmā.

Ja mācēsiet izprasta sava ķermeņa vajadzības, tas būs spēcīgāks un nenogurs. Ja atvaļinājums iekrīt Ziemassvētku brīvdienās, kurām raksturīgs stress dēļ viesību plānošanas, dāvanu pirkšanas u.t.t., smagi treniņi cilvēku nogurdinās vēl vairāk.

Visbiežāk problēmas rada pārliecība, ka brīvdienu laikā cilvēkam izdosies saglabāt balansu starp striktu diētu un vispusīgu treniņu programmu. Tomēr tā vietā iesakām nospraust reālu mērķi un ļaut savam ķermenim atpūsties.

Komentāri (0)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 27. jūnijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Jūsu mēle ir brīva no baktērijām tikai tad, ja tā ir rozā krāsā. Ja tā ir balta, tas liecina par to, ka uz tās ir plāna baktēriju kārta

Pasākumi

Izglītības programma. Mākslas klasika lv

Sākot ar 2008.gada oktobra mēnesi Latvijas Nacionālais mākslas muzejs piedāvā jaunu izglītības programmu pieaugušajiem Mākslas klasika lv. 4 nodarbību cikla ietvaros interesenti varēs...