Kas jāēd, lai saglabātu jaunību, veselību un skaistumu?

Kas jāēd, lai saglabātu jaunību, veselību un skaistumu?

Tas ir tik vienkārši - mēģiniet ēšanas paradumus pārkārtot tā, lai visi problemātiskie pārtikas produkti tiktu ierobežoti vai pa visam atmesti. Turpretī veselīgos pārtikas produktus ēdiet bez rūpēm! Turklāt nepavisam nav runa par pašu pārtikas produktu kā tādu, bet gan par veidu, kā tas pagatavots un tiek ēsts. Piemēram, ābols ir lielisks vitamīnu avots un teicama uzkoda ēdienreižu starplaikos. Arī krāsnī cepts ābols, kam pievienotas garšvielas un nedaudz medus, ir veselīgs, vēl jo vairāk, ja tā ir alternatīva krējuma tortei. Taču lielveikalos nopērkamais ābolu kompots satur daudz cukura un tikai nedaudz vitamīnu, tāpēc to uzturā lietot nevajadzētu. Protams, kādreiz var atļauties arī picu - no pilngraudu mīklas, ar pikantu uzgriežamo, kurā ir daudz dārzeņu un ar drusku gaļas, salami desa un siers.

Šie 30 pārtikas produkti cilvēku dara vecu un slimu:
*baltmaize, smalkmaizītes, cukurs, kūkas, tortes, cepumi un kūciņas, konfektes, saldējums, krējuma ēdieni, šokolādes batoniņi un citi saldumi
*nūdeles un citi mīklas izstrādājumi no baltajiem miltiem, baltie rīsi, frī kartupeļi, ātri pagatavojami pusfabrikāti, konservi, desa, trekns šķiņķis, trekna gaļa, maltā gaļa, hamburgeri, putnu gaļas āda, smadzenes, subprodukti
*treknas majonēzes, "dipi" mērcītes un citi dresingi, treknas mērces, panēti, eļļā cepti produkti, kartupeļu čipsi un sāls cepumi
*stipri alkoholiskie dzērieni, liķieris, salds vīns, saldas limonādes, coca-cola, pārāk sāļš ēdiens, daudz stipras kafijas.

Šie 30 pārtikas produkti ir veselīgi un dāvā jaunību un veselību
*augļi, salāti, zaļbarība, dārzeņi, pākšaugi, sēnes, kartupeļi
*neapstrādāti rīsi, pilngraudu produkti
*olas, piens, siers, biezpiens, jogurts, sviests
*augu eļļas, rieksti, sēklas, kastaņi, jaunie augu dzinumi
*zivis, liesa gaļa
*putnu gaļa bez ādas, medījums, liess šķiņķis
*tofu produkti, zālītes, garšvielas, etiķis, žāvēti augļi
*pilngraudu maize, rupjmaize, sausās brokastis no graudiem, žāvētiem augļiem, rozīnēm un saberztiem riekstiem
*ūdens, minerālūdens, zāļu tējas, augļu un dārzeņu sula

10 idejas veselīgām brokastīm
*pilngraudu maisījums ar augļu gabaliņiem, riekstiem, sēklām un jogurtu, saldināts ar medu, melisu vai apelsīna sulu
*rupjmaize ar sviestu, rostbifu vai aukstu cepeti, skābs gurķis
*pilngraudu maizītes ar sviestu, viena ola, viens mazs tomāts, 10 olīvas, kazas vai aitas siers, gurķa šķēlītes un ķimenes
*mikserī sakults banāns ar aukstu vai siltu pienu un 1 ēdamkaroti saulespuķu sēklām, saldināts ar medu
*pilngraudu grauzdiņi, zaļais siers vai biezpiens
*avokado - pārgrieziet, izņemiet kauliņu, apsmidziniet ar citrona sulu un nedaudz apkaisiet ar pipariem. No avokado mīkstuma var pagatavot arī garšīgu pastu ar smalki sagrieztu tomātu, citronu, sāli, ķiploku vai nelielu sīpolu, kā arī svaigiem pētersīļiem vai svaigu koriandru
*pilngraudu maize, sviests, krabji, ananāsa šķēlīte, mango gabaliņi
*pilngraudu maize, sviests, 2 olu kultenis, tomātu šķēlītes, sāls, pipari
*ceptas putnu aknas, pilngraudu grauzdiņi
*pilngraudu maizītes, sviests, žāvēts lasis, dilles

Labākās piedevas pusdienām
*olbaltumvielām bagāti ēdieni - zivis, piemēram, skumbrija, āte, lasis, siļķe, menca, forele, krabis, langusts, omārs, liesa gaļa, piemēram, teļa, liellopa gaļas steiks, aknas, nieres, medījums, cepts cālis, pīle, zoss, tītars, tofu produkti.
*vitamīnu un minerālvielu avoti - spināti, brokoļi, rāceņi, burkāni, melnsakne, kāposti, artišoki, sparģeļi, baklažāni, puķkāposti, rožkāposti, lapu bietes, lociņi, zirņi, lēcas, pupas, kolrābji, tomāti, ķirbji, rutki, selerijas, fenhelis, skābi kāposti, sīpoli, ķiploki, paprika, sēnes, kā arī salāti - endīvijas, lapu salāti, cigoriņi, ledus salāti un citi.
*ogļhidrātiem bagātas piedevas - kartupeļi, saldie kartupeļi, neapstrādāti rīsi, kukurūza, polenta (kukurūzas miltu vai putraimu biezputra, ko atdzesētu sagriež šķēlēs un parmezāna sierā panētu apcep), pilngraudu nūdeles, prosa, griķi.

10 barības vielām bagātas vakariņas
*zaļbarības šķīvis ar olas šķēlēm, tunzivi un rupjmaizi
*foreles fileja ar mārrutkiem, pilngraudu maizi un sviestu
*maza teļa gaļas šnicele, neapstrādāti rīsi, cepti tomāti un paniņas
*alumīnija folijā cepti kartupeļi ar zaļo sieru un salātiem
*pilngraudu grauzdiņi ar sviestu un bagātīgi piparotu tatārbifšteku
*uz restītēm cepta zivs ar citrona šķēlītēm, neapstrādāti rīsi, salāti
*tofu desiņas zaļumu mērcē, pilngraudu grauzdiņi, sviests

Uzkodas, kas dara jaunu un veselu
*rieksti, sēklas, kastaņi, žāvēti augļi, banāni, melones šķēlītes ar liesu šķiņķi un sausmaizītēm
*tomāti, pildīti ar zaļo sieru, pilngraudu grauzdiņi
*rupjmaize ar sviestu, olas šķēlēm un diētisko majonēzi
*rīsu pudiņš ar āboliem, kas saldināts ar medu
*pupu salāti ar maziem gaļas gabaliņiem, sīpoli, pilngraudu grauzdiņi
*dažādu augļu salāti
*rīvēti burkāni, samaisīti ar augu eļļu, citronu sulu, sāli un pipariem, sausmaizītes un sviests
*biezpiens ar ābolu gabaliņiem, kanēlis un medus

Komentāri (7)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Bet galvenais, lai mūsu ēdiems būtu ekoloģisks un bez ķimikālijām. Viss cilvēkam nepieciešamais aug ap viņu, tāpēc latviešiem ietecamāk ir ēst ābolus nekā apelsīnus...
12.01.2008. plkst. 22:42
Tik labi ēdam ka visu laiku saglabājam jaunību , veselību un skaistumu ;
20.11.2007. plkst. 16:57
Es vislabāk uzkodas , kas dara jaunu un veselu !,
20.11.2007. plkst. 09:52
Ļoti ļoti noderīgs raksts! Noteikti ievērošu šīs norādes!
13.11.2007. plkst. 19:05
Wouw-šis gan tāds superīgs raksts!
06.11.2007. plkst. 16:20

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 22. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Daudzi futbolisti spēles laikā noskrien 11 km

Pasākumi

Izdota “Superizlase 09” ar populārākajām 2008.gada pašmāju dziesmām!

Šī ir jau devītā izlase sērijā, kas aizsākās tālajā 2000.gadā. Superizlasē tiek apkopotas praktiski visas zīmīgākās un populārākās konkrētajā gadā Latvijā radītās dziesmas,...